چقدر ممکنه با بیبی چک هاله دار باردار باشم

خبر فرزند دار شدن خود یا دیگران بسیار زیباست. اگر در حال اقدام هستید کوچکترین نشانه یا خبری از فرزند می تواند شما را به آسمان ها ببرد. تست های بارداری داروخانه ای به سرعت می توانند از طریق نمونه ادرار حاملگی شما را مشخص کنند. اگر تست در زمان درست و به درستی انجام شود تا 99.8 درست درست خواهد بود.

 

بی بی چک هاله دار یعنی تستی که خط اولش پررنگ و خط دومش کمی کمرنگ تر است. اگر خط دوم خیلی سریع و در عرض حدود 10 دقیقه ظاهر شده باشد به دلیل وجود هورمون بارداری در ادرار شما است. اما اگر پس از زمان خیلی زیادی ایجاد شده باشد نمی توان به آن اعتماد کرد. چرا که در اثر تبخیر شدن ادرا نیز ممکن است یک خط دوم خیلی کمرنگ ایجاد شود. به همین خاطر است که در بروشور و یا راهنمای تست نوشته شده که جواب تست تا فلان مدت (معمولاً یک ربع) معتبر است.

نکته دوم این است که برای تست زدن نباید عجله کرد. بهتر است صبر کنید تا یک هفته در پریودتان تاخیر ایجاد شود. ممکن است لقاح دیرتر انجام شده باشد. اگر این طور باشد هورمون اچ سی جی یا هورمون بارداری دیرتر در ادرار افزایش می یابد. و این که در این مدت اگر هم باردار نبوده باشید پریود می شوید و نتیجه خود به خود مشخص می شود. تست زدن زود هرگز توصیه نمی شود. ممکن است هورمون بارداری در ادرار شما آن قدر کم باشد که خط دوم را نتوان به راحتی تشخیص داد. و یا این که ممکن است باردار باشید اما چون زود تست زده اید و هورمون بارداری کم است فکر می کنید که باردار نیستید و تست منفی است.

نکته مهم تر این که بهتر است با ادرار صبح تست کنید. چرا که در این موقع یعنی بعد از بیدار شدن از خواب شب، ادرار غلیظ تر است. پس شانس این که بارداری را بتواند بهتر تشخیص بدهد بیشتر می شود.

در آخر برای تمامی کسانی که در حال اقدام به بارداری هستند از صمیم قلب آرزو می کنم که به زودی فرزندی سالم و صالح نصیبشان شود و بارداری خوب و راحتی داشته باشند.